Felpaprikázott Cayenne
Norbi 2006.01.07. 17:15
A Porsche terepjárója már 521 lóerős változatban is kapható Németországban
Nem sok idő telt el azóta, hogy a Porsche bemutatta a Cayenne Turbo 500 lóerős verzióját, máris újabb erősítő kúrán esett át a 4,5 literes, turbós V8-as: a Turbo S jelzésű változatban már 521 lóerő, és 720 Nm leadására képes az erőforrás. Hagyományos módszerekkel érték el a teljesítménynövekedést a Porsche mérnökei: 0,2-bar-al megemelték a turbónyomást, és átírták a motorvezérlő elektronika programját.
Mindössze 5,2 másodperc (Turbo: 5,6) alatt éri el a 100 km/órát a Turbo S, a végsebesség is szokatlan egy magas és nehéz terepjárótól: 270 km/óra (Turbo: 266 km/óra). A nagyobb teljesítmény ellenére az átlagfogyasztás nem nőtt a gyár szeint, ugyanúgy 15,7 literes átlagot adtak meg, mint a Turbo esetében.
A csúcs Cayenne-hez csúcs fékrendszer is jár: nagyobbra cserélték a féktárcsákat, elöl 380 mm (Turbo: 350), hátul 358 mm (Turbo: 330) átmérőjű darabok teljesítenek szolgálatot. A nagy fékrendszer azért férhetett be, mert a felniket is lecserélték húsz colos méretűekre, melyeken 275/40-es méretű abroncsok feszülnek.
Szériában jár a Turbo S-hez a teljes bőrkárpitozás, a Bi-Xenon kanyarfényszórók, az elektromos ülésállítás, a Bose audio, és a guminyomás ellenőrző rendszer is. A Porsche Cayenne Turbo S mintegy 15 000 euróval többe kerül Németországban, mint a sima Turbo.
|