Sport : Bemutatták az új Focus WRC-t |
Bemutatták az új Focus WRC-t
2005.12.05. 19:12
A Ford csak 2007-től reménykedik rally világbajnoki címben
Új pilótákkal és új autóval kezdi az évet a Ford rally csapata, az M-Sport. A 2006-os Focusokat a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm, és a fiatal tehetség, Mikko Hirvonen fogja kormányozni. Az új autóról a leplet a Bolognai Motor Show-n rántották le, bár csak a fényezés volt újdonság, mert a versenygépet már élesben is kipróbálták az évadzáró Ausztrál Ralin, ahol a hatodik helyet érték el vele.
A tervezést az a Christian Loriaux vezette, aki már a 2004-es, szögletes lökhárítós, radikális újításokkal telepakolt Focus WRC elkészítésében is főszerepet vállalt. Az új autó motorja már teljes egészében könnyűfémből készül, ami nemcsak a versenyautó tömegére volt jó hatással, hanem a súlypont is lejjebb került. A Duratec motor hivatalosan 300 lóerős, a nyomatéka 550 Nm. Az új motor a csúcsnyomatékát alacsonyabb fordulatszámnál adja le, mint elődje, ezért a mérnökök a hatfokozatú váltó helyett ötfokozatút szereltek a 2006-os Focus WRC-be. A kevesebb fokozat némi súly- és méretelőnnyel is szolgál, arról nem is beszélve, hogy a kevesebb váltás kevesebb időbe is kerül a gyorsaságikon. A váltót a régivel ellentétben keresztben építették be. A szabályoknak megfelelően a három aktív differenciálműből már csak egy, a középső maradhatott, az elsőt és a hátsót hagyományos, mechanikus differenciálművek váltották fel. A jövő évi szabályok másik lényeges pontja a költségcsökkentést előtérbe helyezve a méregdrága, viszont erős és pillekönnyű titánium betiltása volt. Az M-Sport mérnökeinek ezért nehéz volt a minimális, 1230 kg-os tömeget elérni az autóval, pláne, hogy a versenyautó alapjául szolgáló második generációs Focus is jóval testesebb az elődjénél. A 2006-os Focus WRC-k gumiabroncsait a WRC porondon még tapasztalatlan, de tereprali sikerekben annál jobban bővelkedő BF Goodrich gumigyár szállítja.
|