|
Menü |
|
| |
|
időjárás |
|
Észak felől hideg levegő zúdult le egészen a Földközi-tenger északi részéig, de szerdától szombatig lassú melegedés várható hazánkban, naponta 1-2 fokkal mérhetünk majd magasabb maximumot. Dél felől nagy nedvességtartalmú levegő is érkezett térségünkbe, szeles és esős időt okozva az ünnepre. Dél felől hétfőn egyre többfelé ered el az eső, délután már a középső, este pedig az északi országrészben várható sok csapadék.
A hőmérséklet 8 és 13 fok között valószínű, a Dunántúlon csak 6-7 fokot mérhetnek, míg a Dunától Keletre 10-14 fok lesz jellemző. Mindemellett erős az északi, északkeleti szél, viharos, kb. 80km/órás lökések is kísérhetik.
Kedden alig fog javulni az időjárás, sok eső esik az ünnepen, záporok, zivatarok is kialakulnak majd, igaz keleten már előtűnhet a nap. Akik szabadtéri programot terveznek, az esőkabátot ne hagyják otthon! Akik esernyőt vinnének, jó ha tudják, hogy még ekkor is erős lesz a légmozgás, pontosabban a Dunántúlon északi, másutt keleti szél fog fújni elég erősen, bár napközben lassan mérséklődni fog.
Szerdán kissé javul csak a helyzet, borult, esős időben lesz részünk, de helyenként kevés napsütés ígérkezik, és ekkor már gyenge lesz a szél.
Csütörtökön hasonló időre van kilátás, többfelé esővel, főként keleten kevés napsütéssel, reggel sokfelé köddel. A gyakori eső mellett szerdától szombatig melegedni fog az idő, minden nap 1 vagy 2 fokkal magasabb maximumokra van kilátás.
| |
|
Hírlevél |
|
| |
|
|
|
Autó-motor! új autók,amik a gyárból jöttek! |
|
Megérkezett: Alfa 159
2005.12.04. 23:41
A lendületes vonalú, elegáns, új Alfa Magyarországon is bemutatkozott.
Gyakorlatilag az utolsó csavarig vadonatúj termékkel váltotta le szépség- és Év autója-díjas sportszedánját az Alfa. A modelljelzés dicső hagyományokat idéz, ám a márkának esze ágában sincs hátrafelé tekintgetni. Éppen ellenkezőleg: soha nem voltak még ennyire ambiciózusak az olaszok.
Az Alfa hatalmas és hűséges rajongótáborral rendelkezik – a probléma csak az, hogy idáig rajtuk kívül nem igazán rúgott labdába a márka. A 159-est ezért olyan, a piacon általánosan megkövetelt értékek köré igyekeztek tervezni, mint a passzív biztonság, a jó értéktartás vagy a megbízhatóság. Ma még pusztán szerelemből vásárolnak Alfát az
emberek, de a stabilizálódáshoz és gyarapodáshoz, elsősorban pedig a rég óhajtott tengerentúli terjeszkedéshez nem „az olasz alternatívaként”, hanem ésszerű szempontok szerint is indokolt autóként kell bevésni a vevők fejébe a leendő modelleket. Vegyük hát ezért először szemügyre a 159-es újdonsült erényeit.
A passzív biztonságot osztályelső torziós szilárdságú karosszéria, hét alapáras légzsák és aktív fejtámla fokozza. Különös gondot fordítottak a zajkomfortra: a beszédérthetőségi mutató a kategória egyik legjobbja, az általános belső zajszint kivételesen alacsony. A környezetvédelmi
törekvések a tiszta motorok mellett a vízbázisú fényezésben is megnyilvánulnak, a gyártási minőség és a megbízhatóság látványos fejlődését pedig azzal igyekszik demonstrálni a gyár, hogy magára vállalja az első három év vagy 120 ezer km alatt esedékes kötelező szervizek teljes költségét. Régi fény Ez persze nem jelenti azt, hogy mostantól ne lehetne szívből rajongani egy Alfáért. A Giugiaro és a gyári esztéták által közösen megrajzolt 159-es például azonnal feledteti, milyen gyönyörű is volt elődje a maga korában. Az autó egy teljes arasszal hosszabb a 156-osnál, szélessége és magassága pedig (azzal azonos tengelytáv mellett) a 166-osét is meghaladja, profiljának klasszikus arányai azonban a valóságosnál könnyedebbnek, kompaktabbnak mutatják. Sokan meg fogják siratni az ablakkeretbe rejtett hátsó kilincset, de a széles vállban végződő, meredek oldalfalakkal határolt testnek jót tesz még egy optikai fogódzó. S különben is, kit érdekel egy ilyen lélegzetelállító orr láttán? |
| |
|
|
|
Chat |
|
| |
|
Linkek |
|
| |
|
|